EL PETIT CONGRÉS
26/06/2026Els dies 14 i 15 de maig, els alumnes de 2n de Primària de l’escola Sant Ramon de Penyafort van participar en el Petit Congrés, una activitat organitzada pel VINSEUM (Museu de la cultura del Vi de Catalunya) i que aplega infants de cicle inicial de diferents centres educatius de l’Alt Penedès.
Durant aquestes dues jornades, els nostres alumnes es van convertir en petits congressistes i van tenir l’oportunitat de compartir els projectes que havien treballat a l’aula a través d’exposicions orals.
El Petit Congrés és una activitat que promou la comunicació oral i l’intercanvi de coneixement entre infants, tot fomentant l’expressió, l’escolta activa i el treball cooperatiu. Els nens i nenes es converteixen en protagonistes del seu aprenentatge compartint amb els altres els descobriments i experiències viscudes durant el desenvolupament dels projectes.
La participació en aquesta experiència va ser el resultat de moltes setmanes de preparació. Vam dedicar moltes hores a treballar l’expressió oral, aprenent a parlar amb claredat, a vocalitzar, a mirar el públic i a guanyar confiança a l’hora d’exposar.
Els alumnes també van preparar les seves intervencions a casa, estudiant allò que havien d’explicar, i a l’escola vam fer assajos diaris per practicar i sentir-nos cada vegada més segurs.